Klasyfikacji towarów w przedsiębiorstwie przy użyciu Excela

22.01.2024AKTUALNE

Klasyfikacji towarów w przedsiębiorstwie przy użyciu Excela

Firma postanawia zwiększyć o 60% asortyment proponowanych towarów handlowych. Pociąga to za sobą dodatkowy nakład pracy i czasu poświęconego na zarządzanie towarami, od zamówień poprzez kontrolę stanów magazynowych, do sprzedaży. Liczba indeksów znacznie się zwiększy, co utrudni zadania związane z zarządzaniem towarami w firmie. Należałoby wprowadzić pewien rodzaj klasyfikacji towarów, który dzieliłby je na wymagające szczególnej uwagi, indeksy o wysokiej ważności oraz pozostałe mniej istotne. Ułatwi to przedsiębiorstwu koncentrowanie się w pierwszej kolejności na wybranych produktach, które głównie generują sprzedaż, a co za tym idzie – zysk dla firmy. W tym celu zostanie użyta analiza ABC, która jest metodą klasyfikacji towarów zgodnie z ich znaczeniem dla firmy.

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Masz dostęp do portalu?

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem portalu?


Zamów pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • Codziennej dawki informacji o zmianach w przepisach
  • Co tygodniowych szkoleń online
  • Bazy porad eksperckich
  • Cyklicznych czatów z ekspertem
  • Nielimitowanych, indywidualnych porad ekspertów
  • Materiałów "na życzenie"
  • Kalkulatorów i innych narzędzi

Porady ekspertów

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.

+30

Katarzyna Brzozowska

Prawnik, redaktor publikacji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości oraz analizy finansowej. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu publikacji i portali, których celem jest dostarczanie bieżących informacji o zmianach w prawie oraz interpretacja zawiłych przepisów z zakresu rachunkowości i podatków.

dr Katarzyna Trzpioła

Doktor Nauk Ekonomicznych w zakresie Nauk o Zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej.

Barbara Dąbrowska

Absolwentka studiów MBA, Dyrektor ds. Finansów i Compliance w firmie consultingowej, Manager Działu Księgowości w międzynarodowej firmie leasingowej, trener – wykładowca Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o.